Cornel Moca – Specialist fitness

potrivite pentru blog 5

5 metode prin care să-ți menții motivația pentru sport

Ni se întâmplă tuturor: ne dorim să facem din sport un obicei. Dar renunțăm adesea pentru că nu mai suntem suficient de motivați.

Tocmai pentru ca este o problemă care apare foarte frecvent, m-am gândit să vă dau câteva ponturi care funcționează pentru mine și pentru clienții mei.

Vreau totuși să menționez că ce funcționează pentru mine, poate să nu funcționeze pentru toata lumea și deci, ce vreau să rețineți este că fiecare dintre noi trebuie să experimenteze ca să descopere ce anume îl ajută să-și mențină motivația.

Așadar, cele 6 metode care te pot ajuta să-ți menții motivația să faci sport:

  • Setează-ți obiective realiste

Când discutăm despre obiective este foarte important să îți stabilești puncte ale călătoriei tale pe care să le poți atinge.

Nu-ți propune să slăbești un număr mare de kilograme într-un timp scurt. Dacă faci această greșeală, se pot întâmpla următoarele: reușești să slăbești rapid, dar pui toate kilogramele la loc și mai rapid decât le-ai jos (și riști să-ți pierzi motivația) sau nu reușești să le dai jos și te frustrezi (și riști să-ți pierzi motivația).

Dacă nu te descurci și nu-ți dai seama ce înseamnă un obiectiv realist, aici este unul dintre punctele în care un antrenor personal te poate ajuta.

  • Sportul nu trebuie să fie plictisitor

Un aspect de o importanță foarte mare nu doar când vine vorba de sport, ci când vine vorba despre orice activitate din viețile noastre.

Nimănui nu-i place să facă aceleași lucruri la infinit. De aceea, când discutăm despre sport și menținerea motivației, este bine să faci din antrenamentele tale o activitate distractivă.

Ca să faci asta trebuie în primul rând să descoperi ce tipuri de activități îți plac. Apoi alternează aceste tipuri de activități.

De exemplu, eu asta fac când vine vorba de antrenamentele mele, dar și de antrenamentele clienților mei. După primele sesiuni cu ei, îmi dau seama care sunt tipurile de antrenament mai potrivite pentru ei și le propun exerciții cât mai diferite, care să le păstreze interesul.

Și un extra pont care pe mine mă ajută foarte mult să trag tare la antrenamente- muzica. Alcătuiește un play list cu melodiile tale preferate și treci la treabă!

  • Găsește-ți un partener pentru aceste activități

De multe ori, suntem mai porniți și mai activi atunci când facem antrenamentele împreună cu o persoană cunoscută nouă. Un astfel de parteneriat te poate ajuta să-ți păstrezi motivația. Poate într-o anumită perioadă nu vei avea aceeași energie să te antrenezi, dar dacă faci asta împreună cu cineva,  asta te poate face să fii mai responsabil și să te prezinți la antrenamente.

De asemenea, responsabilizarea poate veni și din partea antrenorului tău personal. Un astfel de parteneriat, are mai multe beneficii, despre care am discutat și aici.

  • Fă din sport un obicei

Așa cum ești obișnuit să mănânci, să faci duș, să te speli pe dinți, așa ar trebui să te obișnuiești să faci și sport. Toate cele menționate le faci pentru tine și pentru sănătatea ta și așa ar trebui privită și activitatea fizică-ca un lucru de care ai nevoie în permanență în viața ta astfel încât să-ți menții sau îmbunătățești starea de sănătate.

  • Sărbătorește micile victorii

Să zicem că a trecut o lună și tu te-ai ținut de planul stabilit. Efectele muncii depuse probabil au apărut deja: stare de spirit îmbunătățită, somn odihnitor, mai puține dureri de spate etc. Dar chiar dacă deja âți primești răsplata, este important pentru tine și pentru menținere motivației să te răsplăteși – ia-ți un echipament de sport nou, o pereche de încălțări, chiar și un mic desert.

Dacă vrei niște deserturi cu puține calorii- uite aici 5 rețete.

Motivația funcționează diferit pentru fiecare dintre noi și oricum o găsești este poate chiar și mai important să descoperi cum să o păstrezi.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *