Cornel Moca – Specialist fitness

potrivite pentru blog

Cardio – înainte sau după antrenament?

Ei bine, pentru a vă putea răspunde la această întrebare, trebuie să răspundeți voi la câteva întrebări înainte.

O mare parte dintre cei care își doresc să facă sport, nu au și timpul necesar pentru asta, dar își doresc totuși o rezistență mai bună la efort, îmbunătățirea sănătății sistemului cardio-vascular și desigur, creșterea masei musculare.

Așadar, prima întrebare la care ar trebui să aveți un răspuns:

Care este scopul vostru? De ce vă antrenați?

Poate unii dintre voi vă doriți să pierdeți în greutate sau poate vă doriți, așa cum am menționat și mai sus, să vă îmbunătățiți sănătatea sistemului cardio vascular.

Practic, răspunzându-vă la această întrebare, vă puteți hotărî și în ce moment să introduceți exercițiile cardio în antrenamentele voastre.

Dar să elaborăm puțin, ca să fie cât mai clar.

Dacă obiectivul vostru este să câștigați masă musculară, cel mai indicat este să faceți exercițiile cardio după ce faceți exercițiile cu greutăți.

De ce? Este destul de simplu: ca să vă antrenați diversele grupe de mușchi, aveți nevoie de multă energie și deci, după niște exerciții care vă lasă obosiți și cu un ritm al respirației ridicat, nu veți mai avea energia necesară să duceți la bun sfârșit exercițiile pentru creșterea masei musculare.

Atunci când antrenamentele voastre includ exercițiile de construire a masei musculare în prima parte a antrenamentelor, veți evita obosirea prematură a musculaturii și un aspect foarte important, veți reuși să vă protejați articulațiile și veți evita accidentările. 

Nu spun doar eu asta, o spun studiile care au analizat mai multe modalități de a te antrena. Aceste studii au demonstrat că este cu mult mai greu să antrenezi diversele grupe musculare după antrenamentele de tip cardio. Aceleași studii au arătat și că exercițiile de tipul alergatului sau mersului pe bicicletă făcute înainte de sesiunile de exerciții cu greutăți, au dus și la scăderea numărului de repetări.

Surprinzător sau nu, dacă obiectivul vostru este să slăbiți, exercițiile cardio ar trebui incluse tot la sfârșitul antrenamentelor.

Conform altor studii realizate pe această temă, atunci când exercițiile cardio sunt făcute după cele pentru masa musculară, se consumă cu mult mai multe calorii.

Chiar și atunci când vă doriți să aveți o inimă mai sănătoasă, antrenamentele voastre ar trebui să înceapă tot cu exercițiile care să vă ajute să vă creșteți masa musculară.

Atenție însă, nu spun aici să vă începeți sesiunile de antrenament direct cu ridicarea de greutăți. Nu uitați de încălzirea generală pentru a vă pregăti organismul pentru efort. 

Evitați astfel accidentările, întinderile musculare și practic , vă pregătiți pentru succes.

Singura situație în care ar trebui să faceți cardio la începutul antrenamentelor voastre este aceea în care vreți să vă îmbunătățiți rezistența la efort, anduranța.

De exemplu, atunci când vă pregătiți pentru un maraton, cu siguranță vă veți dori să faceți toate exercițiile cardio la începutul sesiunilor voastre de antrenament. Să aveți în vedere că și în cazul sporturilor de anduranță  aveți nevoie de masă musculară care să vă susțină articulațiile și să vă protejeze coloana vertebrală. 

Nu vreau să fiu înțeles greșit, puteți introduce exerciții care să vă crească numărul bătăilor inimii oricând vreți voi, dar țineți cont de obiectivele voastre.

Și ca să lămurim și aspectul intensității acestui tip de activitate fizică: intensitatea exercițiilor cardio trebuie, de asemenea, să țină cont de obiectivele voastre, de nivelul vostru de pregătire fizică și foarte important, de tot istoricul vostru medical.  

Pentru situațiile în care obiectivele voastre sunt să slăbiți, să vă creșteți masa musculară și să aveți o inimă mai sănătoasă, cel mai indicat este să executații exerciții cardio de intensitate ușoară medie.

Dacă vă antrenați pentru curse de tip maraton, atunci este mai bine să faceți exerciții cardio de intensitate mai mare.

Dar să aveți în vedere un aspect foarte important, cel puțin pentru mine.

Alegeți să faceți exerciții cardio de care să vă bucurați, care să vă placă și alegeți-vă antrenamentele astfel încât să vă ajute să vă atingeți obiectivele și poate chiar mai important, să le mențineți.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *